Drážní promenáda
Proměna nevyužívaných železničních staveb a pozůstatků – potenciál pro nové rekreační plochy a bezpečnou bezmotorovou prostupnost územím.
V rámci dopravní stavby nazvané „Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n.“ spěje vše k tomu, aby se již v prosinci převedl provoz ze stávající trati Hostivař – Vršovice do nového přímějšího a rychlejšího koridoru, který představuje vybudování nové žst. Zahradní Město spolu s moderním přestupním terminálem na jiné druhy MHD, nové zastávky Eden a nových nástupišť žst. Vršovice vč. oboustranného podchodu i do Bartoškovy ul. směrem do Nuslí. Již roku 2017 vznikly v městské části Praha 10 první technické plány přeměnit trasu současného kolejiště obsahující také žst. Strašnice na souvislý veřejný rekreační prostor se zelení a s oddělenými pásy pro pěší a cyklisty či bruslaře s možností napojení na okolní městské části, též např. do oblasti mokřadu Triangl – U Forstů – ul. Za Drahou v Praze 15 v Hostivaři. Zachovány by měly být původní drobné stavby připomínající drážní minulost. Od samého počátku při řešení projektu stojí Ing. arch. Tomáš Cach. Samotná výstavba by měla probíhat v letech 2022–2024.
Někteří jste již možná měli příležitost obdivovat podobné revitalizační projekty jako vyvýšenou zelenou promenádu „High Line“ napříč obydleným Manhattanem v New Yorku či cyklostezku a běžkařskou trasu v místě zaniklého železničního spojení na německé straně Haidmühle – Frauenberg od Nového Údolí na Šumavě. Psali jsme také zde: Nová zastávka Praha - Zahradní město